03 - mina föräldrar

Mina föräldrar heter Lena och Jesper Emilsson och är fortfarande gifta.
Som sagt så är pappa försäljningschef på MalåGeoscience men arbetar mest hemifrån. Han reser däremot ganska mycket med jobbet. Till kina och Usa och lite överallt faktiskt. Han är väldigt generös (men absolut inte bortskämd generös) och han är så snäll som det går att bli. Han gillar att göra kaffe och te. Han gör sitt eget te utav massa olika tesaker som han hittar (oftast) i kina. Kan inte minnas sist vi hade tepåsar hemma om vi ens någonsin har haft det. Och han gör en alltid en latte eller något sånt om man vill ha det. Han spelar också gitarr och har skrivit några låtar. Juste han tycker om att fika på cafén också, han tycker det är mysigt.
Mamma tycker inte om att fika på cafén, eller jo visst gör hon det men hon tycker att det är slös med pengar. Hon jobbar som språklärare på dragon skolan men äger också ett företag som heter Fröken röd som säljer för det mesta gratulationskort men också tavlor och kalendrar som hon själv har målat och gjort. Jag och min mamma är väldigt olika, vi har väldigt olika värderingar och är helt olika personer men funkar bra ihop ändå. Jag är väldigt tajt med hela min familj och det inkluderar båda mina föräldrar. Hon är väldigt effektiv, och som sagt så gillar hon att sy och måla. Hon är också väldigt snäll, min mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0